Re: Zbyt duże napięcie 3.3V

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 14:27:46 MET

Radut <vartoga@tlen.WYTNIJ_TO.pl> wrote:

> Nagle stałem się posiadaczem następującego problemu

            Napisales jakby ten problem byl czyms materialnym ;)

> - komputer mam już
> parę lat i nigdy nie było jakichś sensacji z zasilaniem,

            Nic nie jest wieczne. Co to za zasilacz? Byc moze czas na zmiane.
I tak milo z jego strony ze nie pociagnal za soba innych komponentow.

> wczoraj nagle
> przy restartowaniu na ekranie startowym BIOS'u, od razu po akcji
> wykrywania napędów pod spodem wyskoczył napis, że Hardware Monitor
> stwierdził błąd, należy wejść do BIOS'u celem odczytania szczegółów.
> Tam się okazało, że napięcie +3.3V ma wartość +4.08V. Nie wiem
> dlaczego nagle tak się stało, wcześniej nigdy nie miałem takiego
> komunikatu a teraz pojawia się za każdym uruchomieniem.

            jw - wszystko z czasem potrafi sie psuc. Wystarcza chyba
spuchniete/wylane dwa duze kondensatory w zaslaczu, ale ja sie na tym
dokladnie nie znam - niech wypowie sie elektronik.

> Można
> kontynuować odpalanie kompa i niby wszystko działa ale nie wiem czy
> takie podwyższone napięcie jest zdrowe dla niego, skąd się mogło wziąć
> i jak można to poprawić ? Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi co
> z tym fantem robić... Z góry dzięki!!

            No niestety mierzenie +3,3V nie jest juz tak banalne jak mierzenie
+5V i +12V z molexa. Zakladam jednak ze monitor napiec z setupu jest bliski
prawdy i cos jest nie tak, skoro wczesniej nie protestowal. Pozycz
najlepiej inny zasilacz i sprawdz czy jest OK. Jesli alarm setupu ustapi
to dziekuj Bogu ze nic nie stalo sie z pozostalymi komponentami, bo ~50 zl
na nowy zasilacz po kilku latach pracy to niewielki wydatek.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl