Re: Przelacznik KVM dla dwoch PCetow z DVI i audio

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 14:07:38 MET

Dnia 26.1.2007, Rafal M napisał(a):

> Szukam przelacznika KVM z obsluga dwoch komputerow.
>
> Problem w tym ze mam teraz stary minitor podlaczony normalnie przez
> kabel RGB, ale planuje za 2-3 mies wymienic na nowe LCD z DVI - da sie
> znalesc jakies KVM ktore by dzialalo teraz (RGB) i za kilka miesiecy z
> nowym monitorem (DVI)?

Będzie problem. O ile bezpośrednie podłączenie D-Sub pod DVI-I/DVI-A nie
powinno stanowić problemu to AFAIK KVMy przeważnie* ograniczone** są do
DVI-D.

* nie mam pewności bo specyfikacje tych, które "macałem" mówią o kablach
DVI-D, nic o samym sprzęcie, a sam nie próbowałem podłączać nic w analogu
** niezbyt trafne określenie ze względu, na to, że IMO nie można tego
nazwać wadą ;D

> oprocz wyjscia do monitora KVM musi miec:
>
> - PS/2 dla myszki i klawiatury

Zawsze możesz zastosować przejściówkę USB<>PS/2 - sprawdziłem z kilkoma
i działa, choć gwarancji nie dam, że zadziała z każdym.

> i dobrze zeby mial:
>
> - audio
> - USB (dla drukarki) - wtedy to juz wogole boko by bylo ;)

IMO do znalezienia, ale... cena powali.
Musisz się zdecydować na jedno z dwojga, USB albo PS/2. Mimo to i tak taki
KVM będzie drogi (IMO ~500zł patrząc na ceny nie w Polsce do tego pewnie
na zamówienie). Niestety na KVM z DVI jest teraz duży popyt i są "w cenie"
w przeciwieństwie do tych z D-Sub.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/       http://www.paskudek.pl/