Re: Ratunku uszkodzone jpg

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 13:17:11 MET

Pawel W <pawelw_wywalto_@narty.pl> wrote:

> Moze ktos wreszcie rzeczowo odpowie co zrobic z *.jpg ?

            Michal Kawecki juz Ci napisal - przyzwyczajac sie do utraty plikow
i robic na przyszlosc backupy. Jesli system plikow byl pofragmentowany
(norma dla FAT ale i dla NTFS z mala iloscia wolnego miejsca na dysku)
to naklad pracy jest nieproporcjonalny do waznosci danych. Jakbys mial
na tym dysku efekty sutecznego lekarstwa na raka to robienie zrzutu dysku
1:1 na inny nosnik, a potem polautomatyczne a potem mozolne reczne szukanie
pasujacych sektorow mialoby uzasadnienie, przy mp3, filmach (ktore wcale
nie musza byc 100% poprawne - to formaty stratne bez sumy kontrolnej i
jesli nie jest uszkodzony naglowek to mozesz miec bledy w samym pliku
w dowolnej czesci) czy rzeczonych jpeg.
            Acha - nie napisales co bylo powodem awarii - wydaje mi sie co
najmniej dziwne by uszkodzone byly wylacznie pliki jpeg, a inne nie.
Moze to byl jakis wirus - cos w zakamarkach pamieci mi dzwoni, ze byly
takie niszczace wybrane pliki multimedialne, wiec ich modyfikacja moze
niszczyc takie pliki a na koniec symulowac uszkodzenie systemu plikow.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl