Re: ddr dual a rozszerzenie pamięci

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 12:07:09 MET

Użytkownik "gauri7" <jsj777@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1169852244.856193.27550@l53g2000cwa.googlegroups.com...
Witam. Moja płyta główna to Asus P4P800 SE. Mam obecnie dwie kości
DDR po 256mb o CL 3 działające w dualu. Rozważam rozszerzenie
pamięci o 2 x 512mb(dual). Czy nie będzie konfliktu pomiędzy starymi
kośćmi i czy będzie działał wtedy dual?? Czy mogę te nowe kupić
o CL 2,5 ?? Z góry dziękuję za odp. Pozdrawiam!

Zacznij najpierw od sprawdzenia czy ta nowa para sama (bez tych dwóch
256-ek) zadziała w dualu na twojej płycie. Bo czasem jest taka że jedna para
pamięci DC zadziała inna nie. Druga sprawa sprawdź, czy jak są obsadzone
wzystkie 4 sloty pamięci, to nie spowoduje to konieczności obniżenia zegara
pamięci - to może spowodować większy spadek wydajności niż wyłączenie duala.
Większość instrukcji do płyt głównych z 2xDC mówi, że w takim przypadku
trzeba mieć 4 identyczne moduły. Dla mnie to raczej bez sensu (acz nie
testowałem nigdy takiego rozwiązania), ale może się np. okazać że moduły
choć nie muszą być tego samego producenta, to muszą być tej samej wielkości.
W ostateczności sprzedaj te dwie 256-ki i kup 2x1GB.