Pada mi zasilacz czy to coś innego?

Autor: .B:artek. <maila_at_nie.ma.i.nie.bylo.pl>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 11:10:03 MET

Witam wszystkich,

sytuacja moja wygląda w ten sposób. Mam komputer stacjonarny, który pod
względem sprzętowym pracuje mi idealnie od kilku już lat. Często zostawiam
go włączonego na noc, zero zawieszeń - po prostu śmiga jak marzenie.

Od jakiegoś miesiąca robią się małe cyrki, mianowicie po dłuższym okresie
włączenia (powiedzmy ok. 3 dni) gdy budzę się rano monitor wyświetla czarny
obraz (LCD jest włączony, dioda pali się na zielono, ale wyświetla czarne
tło jakby był ustawiony wygaszacz Puste w XP, chociaż żadnego wygaszacza
ustawionego nie ma), wiatraki pracują, zero aktywności dysku, na mysz czy
klawiaturę nie reaguje. Po _jednokrotnym i krótkim_ wciśnięciu przycisku
Power na obudowie komputer się wyłącza (normalnie trzeba potrzymać 5
sekund). Komp wygląda jakby był w stanie jakiegoś zawieszenia,
pseudohibernacji czy cuś (oczywiście hibernację mam wyłączoną, wcześniej tak
się nie robiło, nie powinien mi też automatycznie przechodzić w stan
wstrzymania).

Drugi objaw: wprowadzam komp w stan wstrzymania, uruchamiam po paru
godzinach, a komputer startuje od zera, jak po resecie. Wygląda jakby z
RAM-u wszystko uciekło...

Trzeci objaw: komputer podczas pracy nagle się resetuje.

Czwarty objaw: podczas pracy wywala blue screena - oczywiście bez podania
sterownika czy pliku odpowiedzialnego za powstanie błędu.

Moje pytanie w związku z tym: co może powodować takie objawy? Wyłączam
jakieś problemy programowe, obstawiam, że to sprzęt. Tylko teraz co?
Zasilacz nie trzyma napięć? Procek (nie kręcony, temperatura jak zawsze)?
Pamięć pada (Memtest86+ nie wykrył błędów)? Może karta graficzna?

Sprzęt na obecnym konfigu spisywał się idealnie z chyba 5 lat już.
Temperatury procka i dysku odczytywane SpeedFanem są takie jak zawsze.

--
.B:artek.