Re: testowanie dysku - windows/linux/dos

Autor: <mkajdas_at_gmail.com>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 10:40:53 MET

hmm... sprawdzenie na inny kompie? mysle, ze to bardziej zlozony
problem. ja ten dysk uzytkowalem przez pol roku zanim zaczelo sie
kaszanic, wiec... gdzie znajde osobe, ktora bedzie chciala eksplatowac
dysk przez dluzszy czas i zaryzykowac utrate danych (mnie uratowal
linux, choc i tak czesc danych utracilem - po prostu nie mozna ich bylo
odczytac lub ich nie bylo...).

sam nie wiem jak to sie stalo :/. w kazdym razie przyczepili sie, ze
kawalek pianki wystaje poza elektronike.

> podczas prostackiego "format c:". Albo i nawet w momencie samego tworzenia
> partycji.

wlasnie caly problem polega na tym, ze to raczej nie bad sectory.
pytanie brzmi, co to moze byc? z jakiego powodu dysk moze sie tak
zachowywac? z jakiego powodu hd tune wykazal, ze prawie caly dysk jest
uszkodzony? gdy robilem scan hd tunem spod systemu zainstalowanego na
tym dysku to komp zawieszal sie po 1 procencie (?).

> są użytki odplane z dyskietki / CD-ka. Choć tego typu ograniczenia raczej
> nie obejmują sprawdzania stanu powierzchni dysku.

dlaczego sa najlepsze? poprosze konkretne informatyczne powody.
nie wydaje mi sie, ze skan powierzchni dysku moze powiedziec wszystko o
dysku. chyba tylko wlasnie o bad sectorach i ew. o bledach w
indeksowaniu, blednie zapisanych plikach czy jak to tam sie nazywa, bla
bla...

m.