Re: Problem z Winfast TV2000 Expert - dźwiek

Autor: Wacław Sondej <wsondej_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 09:38:45 MET

Użytkownik "Łukasz Górowski" <lucgfx@fenix.katowice.pl> napisał w wiadomości
news:epctta$1gt$1@news.onet.pl...2

> Ustawienia typu PAL itp. byly zmieniane wielokrotnie i nic nie pomoglo.
> Zmienialem takze wejscie z aux na cdin , takze nic.
>
> Chyba dzisiaj oddam ten zlom na inny egzemplarz przynajmniej, bo nie mam
> pomylu co moze byc problemem.

Ze względu na wykonywany zawód codziennie nagrywam całe kilometry róznych
programów tv a następnie edytuję fragmenty dźwięku. Zatem jakość dźwięku to
dla mnie rzecz wazna. Robiłem to przy pomocy Avera (dźwięk - dno), ATI in
Wonder (przereklamowane, dźwięk dno, kłopoty ze stereo), Compro - lepiej ,
ale dla mnie niewygodne. Za każdym razem wracałem do prostej karty Pinnaclea
PCTV STEREO. To nie jest najnowszy model, ale nadzwyczaj funkcjonalny. A
przed wszystkim ma mozliwość indywidualnego programowania formatu audio dla
poszczególnych kanałów. Jeszcze mi się nie zdarzyło, by przy jakichkolwiek
zawirowaniach z dźwiękiem nie udało się przyporządkować formatu. A jest z
tym u nas duże zamieszanie. Mój dostawca sygnału bierze dźwięk "jak leci" i
puszcza dalej, więc co kanał to "kanał". Rózne formaty, rózniste poziomy,
zwykła kaszanka. Ale moja karta to łyka na oryginalnym sofcie bez problemu.
Pewnie znawcy mnie zhepią, ale zauwazyłem, że trochę lepsza karta graficzna
jednak ma wpływ na jakość obrazu tv (nie mam nadzwyczajności - GF 7600 GS
256). Podsumowując: przy wyborze karty przede wszystkim zwróc uwagę na
możliwość ustawiania formatu dźwięku dla każdego kanału osobno. Nie wierz,
jak Ci bedą wciskać, że trzeba ustawić na Surinam lub Górną Woltę i wtedy
bedzie ok. Warto zwrócić uwagę, by karta miała już mpeg2 (ja musiałem
odblokować, płacąc dodatkowo).
ps 1. A swoją drogą - co za cholera - tyle wysiłku intelektualnego wkładają
różni spece w uzyskiwanie często nieistotnych lub wręcz iluzorycznych
parametrów komputerowych podzespołów. A karty telewizyjne wciąż powodują
opisane w tym wątku kłopoty. To jakas wyspa przaśności czy co?
ps 2. Nie licz na to, że będziesz miał w komputerze obraz jak w
telewizorze - zwłaszcza w trybie pełnoekranowym.

pozdrawiam,
Wacław Sondej