Re: Wydajność chipsetów

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 22:49:29 MET

Użytkownik "Grzegorz Kapusta" <skrzynka44SPAM@poczta.fm> napisał w
wiadomości news:epcn6j$8jp$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Muszę kupić kilka kluczowych komponentów i chciałbym aby to były
> optymalnie wydane pieniądze, żebym potem nie żałował.
>
> Mam ograniczenia w postaci dysku ATA/133 i nagrywarki również ATA.
> Komputer ma służyć przede wszystkim do gier. I teraz pytania.
> Jakie są różnice w wydajności poszczególnych chipsetów?

Minimalne.

> Tzn. czy
> warto dopłacić do nForce 550/570 kosztem gorszej grafiki?

Nie.

> Np. czy tani 430 + 7600GT będzie wydajniejszy w grach od zestawu
> 570 + 7300GT?

Zdecydowanie tak. A nawet 410/6100. Na producencie też możesz zaoszczędzić -
wystarczy Asrock. Oczywiście jeśli różnica w cenie okaże się -naście zł, to
już lepiej markową.

> Dodatkowo jeśli zastosuję nForce 430 będę miał dysk
> i nagrywarkę na osobnym IDE

Uważaj tylko na te najnowsze 430 bo są one zintegrowane z mostkiem północnym
w jedną kostkę i mają tylko 1 IDE, jak w nForce5.

> Czy to bardzo ogranicza wydajność?

Teoretycznie nie powinno, bo jeden kanał IDE to ponad 100MB/s, ale w
praktyce nie wiem.

> A może poszukać płyty na nForce4 Ultra? Ale czy to jednak nie zbyt stary
> układ?

Drivery cały czas wychodzą do nF4, więc wiek to nie problem.