Re: AGP 4x

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 22:22:20 MET
Message-ID: <epdre7$ahp$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości
news:epcmqt$hoe$1@polsl.pl...
> Konrado5 napisał(a):
>> Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości
>> news:epclpa$eov$1@nemesis.news.tpi.pl...
>>> Raczej pomijalna w granicach błędu statystycznego
>> To po co wymyślili AGP 4x, a potem 8x?
>
> 3) Do najnowszych gier wymagających szybkiego przesyłania
> wielkich tekstur.

Też nie. Tak to teoretycznie planowane było w czasach pierwszych
akceleratorów, kiedy np. różnica cenowa między Rivą 128 4MB, a 8MB to
było -dziesiąt %. Ale teraz karty grafiki mają dużo pamięci i tekstury w
całości ładują się do niej (wogóle nie korzystają z bufora AGP w systemowym
Ramie).

>
> 4) Aby "naciągać" klientów (najlepsze konfiguracje ledwie
> wykorzystują możliwości AGP x4, tryb x8 daje zazwyczaj
> znikome przyspieszenie, jeżeli w ogóle).
>

Głownym powodem było "jak zawsze" - skoro wymieniasz płytę główną to musisz
wymienić również kartę grafiki. Pierwsze chipsety AGPx4 (wiele intelowskich
do P4 i nForce1) nie były uniwersalne i wsperały tylko zasilanie 1.5V - kto
kupił taką płytę nie mógł już przełożyć posiadanej np. Rivy 128, TNT, czy
Ati Rage 128, i musiał kupić również nową grafikę.
Received on Fri Jan 26 22:25:07 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 26 Jan 2007 - 22:51:33 MET