Re: Dziwny problem po aktualizacji BIOSu

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 18:57:50 MET

Dnia 24.1.2007, wrobelemelek@gmail.com napisał(a):

> otóż mam pewien problem z płytą ECS K7VTA3 2.0.
> Po aktualizacji BIOSu, komputer nie podnosi się. Włącza się na 3s,
> a następnie wyłącza samoczynnie.

Clear CMOS zrobiony?

> Sądziłem, że to wina tego, że
> aktualizując BIOS zapomniałem przestawić zworkę zabezpieczającą
> przed zapisem.

"Nie tędy droga."
Gdyby tak było po prostu nie nadpisałbyś BIOSu.

> Zakupiłem więc nową kość z wgranym juz BIOS-em i dalej to samo.

Błąd. Trzeba było najpierw poradzić się kogoś doświadczonego.

> Zauważyłem, że po wyjęciu pamięci RAM brzęczyk
> daje znać, że coś nietak.

Pewnie POST sygnalizuje brak RAMu. ;D
Czyli wygląda na to, że BIOS działa.

> Sprawdziłem pamięć u znajomego i u niego wszystko ok.
> Jakieś sugestie?

1. Clear CMOS.
2. Odłączyć od MoBo wszystko prócz CPU, RAM i karty GFX - sprawdzić czy
"wstanie".

> Jutro sprawdzę procka.

I jak? Od aktualizacji BIOSu CPU się nie psują. ;D

BTW. Ta MoBo ma kilka wersji, jesteś pewien, że wgrałeś właściwy dla
Twojej BIOS?

--