Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 08:51:53 MET
Message-ID: <Xns98C35A2B57089adresutuniema@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2

"Eneuel Leszek" <prosze@czytac.fontem.lucida.console9> Odpowiedz na
news:ep8o50$t0f$1@news.task.gda.pl:

>
> "Adramelech" Xns98C2EB7BB91FFadresutuniema@127.0.0.1
>
>> > 0. Nie wszystkie, ale sprzedające barachło.
>
>> Wszystkie sklepy sprzedają to samo. Procesory Intela są procesorami
>> marki Intel. Amd to amd itp itp itp.
>
> 0. Ustawa nie dotyczy w szczególności procesorów.

To był przykład byś zaakceptował że wszyscy sprzedają to samo. I dobry i zły
sprzedawca ma taki sam sprzęt w swojej ofercie.

> 1. I popsuty CPU sprzedawca powinienm wg Ciebie naprawić?

Oczywiście. Ale nie on osobiście. Proc leci do dystrybutora, a ten odsyła do
swojego itp. I po jakimś czasie do klienta wraca naprawiony lub wymieniony na
inny sprzęt.
 

> To problem sprzedawcy. Ustawa jest faktem. Nie stanowimy parlamentu. :)
> Ustawa jest faktem i weszła w życie przed kilku laty.

To było tylko tłumaczenie czemu sprzedwca nie wymienia od ręki uszkodzonego
sprzętu.
 

> Ano wstyd.

Wim;)
 
>> > 4. Na wymianę sklep też musi dostać trochę czasu.
>
>> Przynajmniej tyle no;)))
>
> Ale nie 100 lat.

Z tego co pamiętam, to ustawa określa tylko czas na ustosunkowanie się czy
uważa reklamacje za zasadną czy nie. Dalej już nie ma sprecyzownego czasu.
Może naprawiać towar "do bólu", a pojedyncza reklamacja może ciągnąć się i
miesiąć...

>> >> Napisz lepiej jak twoja reklamacja monitora? Wymienili od ręki?
>
>> > Nie reklamowałem monitora, ale nagrywarkę. Dziś mija ultimatum,
>> > po którym kieruję sprawę do sądu.
>
>> A nagrywarka pewnie z zewnętrzną gwarancją co?v
>
> Gwarancja nie ma nic do tego. Jest tylko poświadczeniem dokonywania
> napraw gwarancyjnych.

Nie tylko. Karta gwarancyjna ozancza że producent przejmuje na siebie
serwisowanie sprzętu.

> BTW -- sprzedawca utrzymuje, że tych napraw
> (wpisanych oraz tej, której nie wpisał) nie było. Co więcej: utrzymuje,
> że nagrywarka była >>naprawiana przez wymianę<< -- stąd nagrywarka
> po kolejnych naprawach otrzymywała inny numer seryjny, co jest
> zapisane w karcie gwarancyjnej. Aby było jasne:
>
> -- nagrywarka była >>naprawiana przez wymianę<<
> i jednocześnie
> -- nagrywarka nie była w ogóle naprawiana, gdyż
> dostarczałem ją sprawną i takąż (bez niczego,
> poza sprawdzeniem) otrzymywałem, zaś zmiana
> numeru seryjnego nie powinna mnie interesować

No ewidentna ściema. Pewnie gdybyś skorzystał z serwisu producenta już dawno
problem był by rozwiązany. A co to za producent?

> Dam Ci szansę -- zapłać za sprzedawcę. ;)
>
>> Nie wygrasz.
>
> Jesteś wróżem czy prorokiem? :)

Na podstawie tego co pisałeś wcześniej tak stwierdziłem. Sprawa była jasna.
Ale widze że sprzedawca coś tu kręci, wiec sprawa nie jest już taka jasna...

>> To nic nie da. Zawsze jakiś odsetek się psuje. Padają procesory Intela,
>> padają AMD.
>
> I sprzedawca wówczas bierze lutownicę w rękę, wylutowuje
> popsuty tranzystor z CPU i wlutowuje w jego miejsce sprawny. ;)

Odsyła do dystrybutora i czeka na kuriera z naprawionym/wymienonym sprzetem.
 
>> Padają dyski samsunga, seagate itp.
>
> Dyski mają MTBF od pół miliona godzin do półtora miliona.
> I tyle powinny wypracować. Rok ciągłej pracy to ponad
> 8/osiem tysięcy godzin. (24*365.25=8766)
>
> Popsutych dysków się nie reperuje, chyba że chałupniczo -- w celu
> odzyskania danych.

Seagate naprawia. Odsyła do dyski z naleką o certyfikowanej naprawie. Inni
pewnie robią tak samo, z tym że nie mają takich nalepek.

>> I możesz narazić się na plonka od bardziej wrażliwych osób.
>
> Które to osoby nie mają mi niczego ciekawego do powiedzenia. :)

Przeważnie netykietą nie przejmują się "dzieci neostrady". Chcesz być w
jednym worze wraz z nimi? Dodanie tej spracji bedzie wielką ujmą na twoim
honorze?;)

Pozdrawiam!

-- 
Piotr Sobolewski
"My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.
Received on Thu Jan 25 08:55:08 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 25 Jan 2007 - 09:51:30 MET