Pendrive nie formatuje się i odzysk danych

Autor: Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 08:47:20 MET

Witam

Jak go sformatować?
Spod XP nie ma żadnego komunikatu po naciśnięciu "formatuj". W
oknie poleceń po zatwierdzeniu formatowania enterem od razu
wyskakuje komunikat "Błąd w wywołaniu IOCTL". Na jednym z forów
piszą o formatowaniu w Linuksie. Nie próbowałem jeszcze.

Od początku to było tak:
Wielkość 128MB. Firma PQI. Na pędraku było prawie pełno. Po
odratowaniu było 121MB plików. Użytkownik edytował pod Wordem
kilkudziesięcio stronicowy dokument. Podczas zapisywania
wyskoczyły jakieś "kwadraciki" i pen przestał być czytelny w
całości. Prawdopodobnie wielkość pliku przekroczyła pozostałe
wolne miejsce.
Pen jest widziany jako dysk. Jednak bez zawartości. System plików
to był FAT-16. Za pomocą GetDataBack pokazuje też, że nie
istnieje FAT 1. Udało się odzyskać chyba wszystko oprócz całej
zawartości katalogu w którym był edytowany plik. Dziwne, że
wszystko poszło w maliny.

Czy jest jakaś metoda odzyskania edytowanego pliku z momentu
zanim został zapisany?
Utworzyłem obraz dysku. Pliku nie ma wśród skasowanych ani
utraconych. Ani wśród kopii dokumentów na innym nośniku. A
mówiłem użytkownikowi: rób kopie na innym nośniku. Pewni ludzie
są jednak niereformowalni. Zobaczymy, czy i po szkodzie głupi ;-)

--
Pozdrawiam
    Zbyszek