Re: Jaki multimetr

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 00:45:21 MET

Palmer napisał(a):
> Witam,
> Planuję zakup multimetra do mierzenia napięć w kompie (i nie tylko).
> Może być uniwersalny. Chodzi o to, że nie wiem, jakimi kryteriami się
> kierować (marka, atesty), dlatego postanowiłem zapytać tu na grupie,
> jakimi miernikami posługujecie się do pmiarów napięcia Chciałbym taki z
> bardzo małym błędem pomiaru, ale wiem, że takie sa bardzo drogie.
Mozesz kupic typowe "chinskie badziewiaki" ktore ida na allegro po
7-9zl, pod warunkiem ze maja baterie zdrowa i przelacznik funkcji
niezasyfiony - to calkiem znosnie mierza (choc kazdy egzemplaz wypada
sprawdzic przynajmniej na najwazniejszych zakresach z innym lepszym
miernikiem, bo bywaja buble ktore mierza na niektorych zakresach zle).
Lepszym rozwiazaniem jest 5 tanich mierniczkow (ktorych nie szkoda, jak
sie zepsuja albo zgubia) niz jeden drogi a rownie tandetny.
  Jesli chcesz mierzyc cokolwiek innego poza +5v z zasilacza, to warto
brac mierniki "true-rms" - beda one pokazywac wartosc rzeczywista przy
przebiegach zmiennych, a nie "mocno przyblizona, przy zalorzeniu ze jest
sinusoida", ale to pociaga za soba cene.
  Porzadne mierniki zaczynaja sie >300zl, i tez mozna wtopic na calkiem
kiepski model, ktory do mierzenia zasilaczy niezbyt sie przyda. Z
doswiadczenia powiem ze do mierzenia i diagnostyki zasilaczy najlepszy
jest oscyloskop, i to przynajmniej 4ro kanalowy. Nic ci nie da
informacja ze masz +4.986v wartosci DC, jak nie bedziesz wiedzial ze z
tego 0.6v to szum i tetnienie AC...