Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 21:28:57 MET

"Adramelech" Xns98C2D498DFC49adresutuniema@127.0.0.1

> Tym bardziej, że w ogóle nie masz racji. Gdyby było tak jak piszesz, każdy
> konsument zamiast cierpiliwie czekać aż serwis by naprawi, rządł wymiany na
> nowy sprzęt. I wszystkie sklepy by zbankrutowały.

0. Nie wszystkie, ale sprzedające barachło.
1. To problem sklepów.
2. Sprzedawcy też nie są bezsilni i czasami/zazwyczaj mogą dochodzić swoich praw.
3. rządzić i żądać
4. Na wymianę sklep też musi dostać trochę czasu.

> Napisz lepiej jak twoja reklamacja monitora? Wymienili od ręki?

Nie reklamowałem monitora, ale nagrywarkę. Dziś mija ultimatum,
po którym kieruję sprawę do sądu.

Ciekawa była reakcja pracowniczki przyjmującej moje żądanie:
Przyjęła bez słowa i bez czytania, ale gdy poprosiłem, aby
podpisała się czytelnie -- przeczytała. :) (zadając tym
samym kłam twierdzeniu, jakoby pracujące tam osoby były
analfabetami)

> Ale co tam wstawić? Ani całość, ani żadne z członów nie daje żadnych rezultatów.

MID wstawić. :) To, co w poniższej linijce:

  1169495377.133776.180920@s34g2000cwa.googlegroups.com

Albo klinknąć poniższe:

Może uda się. :) U mnie się udało. (przed chwilą)

> Jak to jaka? Nie wszyscy żyją w idealnym świecie. Rzeczy się psują.

U mnie się nie psują. :) I nie dbam jakoś szczególnie o to, co mam.
Oczywiście paliwo w samochodzie się wyczerpuje/zużywa, opony, klocki
hamulcowe itp. także, ale to nie awarie, a normalne zużywanie się.

Nic wiecznego nie ma, ale na jakiś czas musi starczyć. No i raczej
monitor się kupuje nie na tydzień czy miesiąc, ale na kilka lat.
Moim zdaniem dobry monitor można kupić i na 10/dziesięć lat.

> Wszystko się zespuje, prędzej czy później.

To znaczy co? Mam żelazko (prasuję codziennie, poza drobnymi wyjątkami) od
chyba 14/czternastu lat, komputer ponad 6/sześć lat, buty zimowe starsze
od komputera (jeden jest **lekko** przetarty wewnątrz) samochód niemal
ćwierćwieczny... Co tu ma się psuć? Mnie się popsuł (kilkakrotnie) dysk
IBMa DTLA (i psuły się te dyski wszystkim ludziom na całym świecie)
i nagrywarka Toshiby. W komputerze padła na gwarancji płyta główna.
Oczywiście klawiatura jest mocno przetarta, ale nic jej nie dolega
(poza małym zasięgiem -- to klawiatura radiowa). W żelazku wymieniłem
przewód zasilający, samochód serwisuję, ale czym innym są awarie (na
dodatek występujące tuż po kupnie) a czym innym normalne zużywanie się.

Ja (z zasady) kupuję wszystko ,,na zawsze'' -- liczę na to, że mi się
przeje/znudzi, ale nie zepsuje.

> Część psuje się przed upływem 2 letniej gwarancji, rękojmi.
> I co niby ma do tego fachowiec sprzedawca? Od fachowca się nie pusją?;)

Sprzedawca powinien mieć rozeznanie w tym, czym handluje. Jak Ci
zamiast masła sprzeda materiał wybuchowy -- też będzie niewinny? :)

W porządnych sklepach, gdy zgłosisz reklamację -- wszystko za
Ciebie załatwią i Tobie jedynie podadzą do podpisania stosowny
papier z reklamacją, aby postanowieniom ustawy stało się zadość.
Kiedyś ode mnie przyjęto reklamację, choć nie miałem już paragonu.
Przyjęto, załatwiono wszystko za mnie i przeproszono za utrudnienia. :)

> Nie umiesz stosować syganturki to po prostu nie używaj jej.

A jeśli będę używał? :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'