Re: e6400 versus e6420

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 15:44:30 MET

gacek napisał(a):
> [...]
Realnie - nie obstawialbym na jakikolwiek zauwazalny wzrost wydajnosci.
Za to tyle wiecej komorek pamieci cache - bedzie wydzielalo wiecej
ciepla, procki nie beda chcialy sie juz tak fajnie krecic...
Wiekszy cache nie oznacza ze "plik sie w nim zmiesci" - to tak nie
dziala. Realnie w cache jest przechowywane cos co program obrabia -
przewaznie po kawalku, i ladowanie ram-cache odbywa sie automagicznie,
jesli nastepuje przelaczenie watku/procesu (a dzieje sie to regularnie X
razy na sekunde!) to caly cache idzie wpizdu - i ladowany jest nowa
zawartoscia dla nastepnego procesu. Tak samo w przypadku rozgalezien w
programie (np instrukcji if..) - procesor przewiduje jaka bedzie
odpowiedz na if, i laduje do cache dalsza czesc programu/danych wg
swojego widzimisie, ale czasem sie pomyli i zle przewidzi - program
rozgalezia sie w 2ga strone, wiec tez wszystko z cache trzeba wywalic i
ladowac nowe.
Z tego powodu im wiekszy cache tym bardziej narasta ilosc bledow
"przewidywania" co do niego zaladowac i wiecej czasu sie traci na
ladowanie nowych zawartosci do niego, wiec porzytek z przyspieszenia
dostepu do danych nie jest juz widoczny. A ilosc obrabianych danych
przez program/proces/funkcje jest ograniczony, statystycznie nie jest
tego zbyt duzo, i nawet 512kB cache nie jest wykorzystywane. W testach
syntetycznych (ktore specjalnie uzywaja pamieci cache bo po to sa
zrobione) roznica zapewne bedzie, ale co z tego?