Re: e6400 versus e6420

Autor: gacek <gaceknews_at_wp.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 15:32:40 MET

On Tue, 23 Jan 2007 13:06:28 +0100, radek <radekjak@poczta.onet.pl> wrote:

> Witam
> Składam komputer, procesor który chcę kupić to c2d e6400.
> W drugim kwartale (czyli teoretycznie nawet czerwiec) mają wejść
> procesory e6420 z dwa razy większym cache.
> Pytanie - czy warto czekać z kupnem procka na nową wersją - sęk w tym,
> że goglując znajduję albo informacje, że większy cache to większa
> wydajność rzędu 2-5% (albo nawet nie), a z drugiej strony, że owszem
> będzie to znacząca różnica.
> Do czego zamierzam używać sprzętu - obróbka grafiki 2d (zdarzają się
> pliki po kilkaset mega).

sobie gdybam, ale wydaje mi sie ze nie powinines oczekiwac jakiejs duzo
wiekszej wydajnosci.
W koncu jak plik ma 100 mega to i tak w cache sie nie zmiesci i i tak
bedzie musial byc przerzucony z i do pamieci.

Zreszta - grafika 2d to nie jest az tak precyzyjne. Masz jakies
dlugotrwale operacje (filtry czy cos) co trwa po kilka minut?
Czy moze przesuwasz sobie jakies layery w photoshopie - i tyle.

imho w pierwszym wypadku nie spodziewalbym sie przyspieszenia. w drugim,
przy kilku plikach, wielu wartstwach - moze to chodzic plynniej.

--
gacek