Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 15:36:00 MET
Message-ID: <ep2i2q$j67$1@atlantis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Michal Kawecki napisał(a):
> Możliwe, że jakieś _bardzo_specyficzne_ programy rzeczywiście korzystają
> na 64-bitowej architekturze w Linuksie (choć ZTCW w ogóle programów
> 64-bitowych jest raczej niewiele w tym systemie :-)),
Jestes tego pewny?
Po pierwsze - kompilator (np gcc) potrafi bez problemu skompilowac kod
pod procesor 64bitowy (zreszta pod 8bitowy rowniez).
Po drugie - uzywane "krotkie" zmienne (np typu int 16bit ) moga byc
grupowane (przez kompilator!) w jeden rejestr 64 bitowy, zamiast
zajmowac kilka - dzieki temu wiecej zmiennych operuje na rejestrach a
nie musi byc obslugiwana z ramu, jesli kompilator tak to zmajstruje, to
juz bedzie przyspieszenie.
Po trzecie - to ze faktycznie nie uzywa sie czesto zmiennych typu long i
wiekszych, nie znaczy ze to czym operuje realnie procesor nie jest
dluzsze - kompilator moze chocby tak stringi charow 8bitowych zlorzyc,
ze kazde przeslanie/operacja dotyczy odrazu 8 znakow na jednym 64bit
rejestrze. Zawsze to szybciej i sprawniej niz znak-po-znaku.
Po piate - _kazdy_ program do ktorego masz kod zrodlowy mozesz
przekompilowac na 64bity, przekompilujesz tez wszystko czego dany
program uzywa (czyli dolaczane libsy i podprogramy). I juz dowolny
programik, chocby to bylo irsii, bedzie aplikacja 64bitowa. Warunek
sensownosci takich poczynan - jadro (i cala otoczka) rowniez kompilowane
na 64bity. Jedyny teraz problem to rownoczesne wspolistnienie
programow/sterownikow/czegostam 32 i 64bitowych, bo jednak 100% systemu
przekompilowac to nie takie chop-siup na jeden wieczor...

-- 
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi_at_drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
Received on Mon Jan 22 15:35:10 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 22 Jan 2007 - 15:51:26 MET