Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 21:57:02 MET

> "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message

No tak - ale w tym celu trzeba wydać kupę kasy na płytę, procesor i nowy
system operacyjny. I to wszystko tylko po to, żeby móc dołożyć maszynie
trochę więcej RAM-u.

Teraz już jasno widać z naszej dyskusji, jakich korzyści można się
spodziewać po 64-bitowym systemie, i o to mi chodziło :-) - żeby dobrze
rozważyć zasadność takiego wydatku, nie kierując się jedynie owczym
pędem 'aby do przodu'...

Możliwe, że jakieś _bardzo_specyficzne_ programy rzeczywiście korzystają
na 64-bitowej architekturze w Linuksie (choć ZTCW w ogóle programów
64-bitowych jest raczej niewiele w tym systemie :-)), ale większość
artykułów porównawczych wyraźnie konkluduje, że w normalnych
zastosowaniach nie należy oczekiwać żadnego wzrostu wydajności. A nawet
wręcz przeciwnie. I testy to potwierdzają niestety. Tak więc nie
demonizujmy roli 64 bitów na desktopach. Natomiast prawdziwym polem do
popisu mogą być serwery z dużą ilością RAM-u, które im mocniej są
obciążone, tym lepiej się sprawują w porównaniu do ich 32-biitowych
odpowiedników. Microsoft wykonał niedawno takie testy biorąc za podstawę
bazy danych działające na platformach Windows Server 2003 Enterprise
Edition i RedHat Linux Enterprise Server 4. Link:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/aa700838.aspx

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/