Re: myszka szeregowa na COM1 vs PS/2 - wady/zalety?

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 14:35:27 MET

"Zbyszek" ep27nn$6ph$1@nemesis.news.tpi.pl

> Miałem na myśli to, który port generuje mniej obciążenia dla zasobów i CPU.
> Po przeczytaniu dokumentacji wychodzi na to, że PS/2 generuje najmniejsze
> obciążenie dla CPU ponieważ przechwytywaniem i dekodowaniem pakietów
> zajmuje się specjalizowany scalak i8042 (teraz zintegrowany w LPC).

A RS232 obsługują krasnoludki, zżerające 38.3 procentu zasobów systemowych
oraz 26.4 procentu czasu procesora bez względu na system operacyjny i CPU,
co czyni je uniwersalnymi. W zamierzchłej przeszłości krasmoludzkiej zwane
były UARTami a ich liczba krasnoludzka sięgała 8250 sztuk. Teraz (nie tylko
z powodów konspiracji) układy te, to znaczy krasnoludki nazywają się inaczej.

Obok RS232 wyrosły inne RS, na przykład RS485, RS422 czy RS423. Niestety
nie mają one tak długiej tradycji jak RS232, a w świecie krasmoludzkim
tradycja jest najważniejsza!

Krasnoludki obsługi szeregowej przez wiele lat były niedoceniane z uwagi
na ich równoległą konkurencję centronicsową. Kres temu dały ogniste kable
z jabłkowym rodowodem po których nastąpiły różne rozwiązania, w tym
i SATAnistyczne.

Dziś wiemy, że w szeregu łatwiej o synchronizację (z córkochronizację być
może tak samo) a równoległość przenosi się w inne rejony -- na przykład do
równoległego potokowania.

Tak czy inaczej -- krasnoludki minionej epoki RS232 przetrwały do
dnia dzisiejszego i (z uwagi na niską cenę oraz (; wszędobylność)
wróżki oraz wróżbici wróżą im świetlaną przyszłość. Oczywiście
przejściówki RS232-światłowód mogę sprzedać na ewentualne żądanie
po okazyjnej (z mego punktu widzenia) cenie. ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'