Re: Printserwer a urządzenia wielofunkcyjne

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 09:31:25 MET

Radosław Sokół wrote:

> W zasadzie tak. Sama nazwa wskazuje, że są do drukowania ;)

> Raczej nie znajdziesz. W przypadku urządzeń obsługiwanych
> przez Linuksa zostaje jedynie postawienie serwera udostępnia-
> jącego wszystkie te funkcje w sieci. A jeżeli urządzenie ma
> kilka wyjść, to można do jednego (LPT) podłączyć print-server,
> a do USB -- komputer. Ale to wymaga urządzenia wyższej klasy,
> a te często mają możliwość zabudowania modułu sieciowego.

Żadnych linuksów i stojących obok pecetów. To ma działać userom (XP) bez
włączonego dodatkowego komputera ;)

> Krótko mówiąc -- o udostępnianiu w sieci trzeba myśleć
> kupując dane urządzenie. Szczególnie, że tanie drukarki
> GDI nie działają z print-serverami.

W tym konkretnym przypadku chodzi o MFP5750, gdzie cena netto w hurcie
to ok 300 zl mniej od 5770, który ma PrintSerwer. Sam printserwer do
tego urządzenia (jedyny dedykowany, który znalazłem w PL) to AXIS 1650 w
cenie ok 600 netto. 300 do tylu (MFP względnie nowe, więc w wymiane
raczej nie będziemy się bawić), czasami trafiasz na juz istniejacy
sprzęt, więc trzeba się dostosować...

pozdrawiam

--
Rafał Łukawski