Re: Szukam dobrego monitora do obróbki zdjęć

Autor: Sexbox <sex.box.NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 00:19:47 MET

> * NEC 1990FXp
> http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=NEC+LCD+1990FXP+BL
> * NEC 1990SXi
> http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=NEC+LCD+1990SXI+BL
> * Fujitsu-Siemens P19-2
> http://morele.net/?pg=product_info&PRD_id=18744

Świetnie Cię poinformowano, doskonały wybór. Wszystkie te monitory są wysokiej
klasy i mają dobry obraz. Jedynie Fujitsu faktycznie może mieć trochę gorszy obraz.

Mimo że S-ISP wybierają graficy (mniejsze przekłamania kolorów) to ja polecę Ci
monitory na PVA. Obraz na PVA jest bardziej gęsty (gęściej ułożone piksele) co przekłada
się na taki bardziej "kineskopowy" obraz. Warto zauważyć że wszyscy producenci z wysokiej
półki jak np. Eizo robią teraz właściwie tylko na matrycach Samsunga PVA i S-PVA.
Coś w tym musi być!
Druga sprawa bardziej umowna to wybór 4:3,5:4 / 19:10. Panoramy są bardziej modne
czy lepsze, sam nie wiem.
iiyama H511 to dobry ale drogi - a co dla mnie ważniejsze bardzo mały piksel!

Więc ja polecam z klasyków:
- NEC 1990FXp - http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=NEC+LCD+1990FXP+BL
- Eizo S1931 - też na PVA
A z panoramy faktycznie tylko tego samsunga
- Samsund 215TW - http://sklep.proline.pl/shop.php?prodid=SAMSUNG+21+215TW

Możesz dowiedzieć się więcej za Acerem AL2416WS czy też AL2416Was - ale tu mam wiele
niejasności, jedne źródła podają że to S-PVA (ale wtedy to chyba byłby za tani) inne
że to matyca MVA Premium - też dobra ale dla ambitnego amatora grafika może już za słaba.

Chętnie usłyszę może opinie właścicieli tych monitorów. Polska str. acera nawet nie ma tych modeli :(