Re: Jak odzyskac HDD?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 23:14:39 MET

Paweł wrote:
> Witam
> Mam dysk HDD Samsung 40 GB SV0401H, ktory ulegl uszkodzeniu gdy niechcacy
> uderzylem w obudowe PC-ta. Efekt jest taki, ze podczas startu systemu dysk
> wydaje z siebie 4 stukniecia, a potem juz nic sie nie dzieje. Sam komputer
> normalnie startuje pokazuja sie komunikaty POST i wszystko sie zatrzymuje w
> momencie wyszukiwania dysku 'Primary Master'. Dysk nie jest wogole widziany
> przez BIOS w zadnej opcji podlaczenia. Chcialbym odzyskac czesc danych z
> tego dysku, ale nie da sie go wogole uruchomic. Co robic, czy zostaje mi
> [...]

Obawiam, ze samemu niewiele mozna zrobic poza wymiana elektroniki.
Zdobycie takiej tez czesto jest szalenie trudne (do konkretnego HW)

Pozostaje przyjac, ze podstawowa konfiguracja peceta jest raid-1
(obecnie chyba kazda plyta glowna oferuje co najmniej 2 porty SATA +
jakas wersja raida 0 i 1), do tego najlepiej jeszcze dysk na backupy....
po fakcie, ale na przyszlosc...

powodzenia...

--
Rafał Łukawski