Re: HD zewnetrzny - USB czy FireWire

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 21 Jan 2007 - 12:43:47 MET

> "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote in message

Nie, nie dlatego. FireWire wybierają świadomie osoby potrzebujące
przewalania dużych ilości danych z dysku na dysk bez efektu zarzynania
procesora. Bo co z tego, że USB ma tych kilkadziesiąt MB większy
transfer, jeśli zaangażowanie procesora sięga 30-90%, zależnie od
wydajności maszyny, z uwagi na konieczność bezpośredniego sterowania
przesyłem danych. A to uniemożliwia praktycznie pracę w co bardziej
wymagających aplikacjach, na przykład w programach do obróbki A/V.
Natomiast FireWire posiada własny kontroler pracujący ZTCP z
wykorzystaniem mechanizmów DMA płyty głównej.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/