Re: AMD XP 2000+ temperatura

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 20 Jan 2007 - 17:23:01 MET

Dnia 20.1.2007, Tomek napisał(a):

> W BIOSie w 'Hardware monitor' po wlaczeniu kompa i zostawieniu go na godzine
> mam 68 stopni na procesorze. Uzywam coolera Spire WhisperRock V ktory wg
> producenta Przedtem mialem standardowy ktory chodzil jak mlynek do kawy i
> tez bylo cos ponad 60 stopni, ale komputer byl stabilny. Teraz po wymianie
> na Spire wlaczenie gry powoduje po jakims czasie reset. To raczej za wysoka
> temperatura.
> Procesor nie jest podkrecany. Vcore voltage mam 1.74. Programy testujace
> predkosc procesora wskazuja ~1650 Mhz czyli standardowo.

To Palomino czy Thoroughbred? Dla tego pierwszego to normalna temp. przy
obciążeniu. Dla drugiego delikatnie wysoka, ale do zaakceptowania.
A przyczynę niestabilności szukałbym gdzie indziej, płyta sprawna [???] -
kondensatory, zasilacz [???], itd.
Nie zaszkodzi też poprawić wentylację "budy" - porządek z kablami,
odkurzenie wnętrza, że o ewentualnym wyciągnięciu komputera z szafki
biurka nie wspomnę. ;D

> Planuje wymienic procesor na XP 2800+ Barton, bedzie jeszcze gorzej?

Niekoniecznie.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/       http://www.paskudek.pl/