Re: Dysk SATA na płytę bez SATA?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 20 Jan 2007 - 16:23:48 MET

Solar <solar91@opBEZTEGO.pl> wrote:

> Mam płytę Epox 8RDA3 bez SATA

            Czyli pewnie 8RDA3I - sam ja mam i swego czasu klalem ze
zaoszczedzilem te kilkadziesiat zl w strosunku do PRO - ze wzgedu na
gorszy blok zasilania CPU i brak SATA wlasnie. Myslalem ze to nie ma
znaczenia, przeciez PATA jest tak samo szybka i dodatkowo latwiejsza
w uzywaniu na dysku bootowalnym, ale nie wzialam pod uwage jak szybko
producenci pozbywaja sie PATA na nowych plytach.

> i mam zamiar podziałać na niej jeszcze z
> rok, może dwa. Mam zamiar dokupić drugi HDD (obecnie mam Seagate 80GB
> ATA) i nie wiem, czy brać HDD ATA czy SATA+kontroler, żeby dysk został
> na przyszłość do nowego kompa.

            Jak ma zostac na do nowego komputera to zdecydowanie SATA2 +
kontroler. Dzieki temu przelozysz do kolejnej plyty co najmniej nowy dysk,
albo i oba jesli bedziesz mial tylko jeden naped optyczny PATA. Dodatkowo
z kabelkami przy SATA duzo latwiej wymiescic sie w obudowie, a wyzsze
Athlony na 8RDA3 potrzebuja w miare dobrego chlodzenia.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl