Re: LCD 19" - proszę o radę - do 3 kzł

Autor: Ajoka <ajoka.adam_at_wp.pl.TNIJ>
Data: Sat 20 Jan 2007 - 00:09:49 MET

> Iiyama kojarzy mi się raczej z tania masówką, nie stawiałbym go obok
> Eizo....

Trochę słusznie ale nie do końca.
Dziś iiyama celuje w taki środkowy rynek.
Brakuje u nich topowych modeli dla wymagających użytkowników
(nie grafików), ma kilka strasznie drogich dedykowanych monitorów
dla grafików. Ale w grupie powszechnej brak indywidualności.

Ale kiedyś było inaczej. Za czasów CRT iiyama ścigała się z najlepszymi
kupowała najlepsze kineskopy i robiła doskonałą elektronikę.
Powszechne były Diamotrony Mitsubishi (odpowiednik Trynitrona Sony),
w tańszych modelach też dobre kineskopy Toshiby.

Teraz mamy boom na LCD i maksymalna redukcja kosztów czyli 95% rynku
to tanie gówna TN. To nawet trudno się ścigać technologicznie.

Jak rynek gównem się nasyci - ludzie oddadzą do lamusa wszystkie CRTeki,
zacznie się nowa epoka - wyścigu jakościowego. Wtedy iiyama może znowu
przejdzie do ofensywy.

Ale to jeszcze ze 3-4 lata.