Re: [ntg] edytor tekstu pod dos

Autor: - <nie_at_pisz.na.ten.adres>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 18:25:32 MET

> Szkoda, ze kolega nie napisał w pytaniu do czego jest mu potrzebny ten
> edytor, czy ma generować polskie znaki i w jakim standardzie. Jeśli

Oj i zapomnialem:
PL znaki oczywiście, najlepiej Windows lub ISO. Format najlepiej ASCII
(txt), bo o RTF nawet nie chce mazyc (ah, to by byl cud).

Jeszcze tak mysle: komputer ma 20MB RAM, wiec na upartego godze sie na np 2
dyskietki i zrobie sobie rozpakowanie przy starcie do ramdysku.

> wszystko jedno to polecam INTEXT(generuje polskie znaki, ale w tylko sobie
> znanym standardzie).Jeśli mają być polskie znaki normalnie po ludzku to
> zrób dyskietkę startową DOS i przegraj EDIT.COM z katalogu DOS. Jak chcesz
> wyświetlać polskie znaki w jakimkolwiek standardzie to załaduj to
> autoexec.bat program EGAPL.EXE z odpowiednim Tobie odpowiadającym
> przełącznikiem

Fakt, ja mam troche inny sposob - Polznak i Volkov Commander, ale troche mi
to zbrzydlo. Chcialem cos ladniejszego. Znalazlem
http://homepage.ntlworld.com/gvision, ale nie ma konfiguracji, PLznakow nie
lapie spod polznaka.

Najlepszy bylby okrojony Windows 3.x + Notepad ;) (albo lepiej Wordpad, ale
niepamietam czy juz byl wtedy). Ale wsadze to w ramdysk; i z ilu dyskietek?

Moze ktos pomysli, ze "dziaduje" na jakis dysk, ale nie widze sensu
wydawania 50zl na dysk (2.5" 9mm). Po prostu chce umilic sobie kontak z
"maszyna do pisania".

--
cvengrf-tbyq@jc.cy (rot13)
Mam stary PII i gram w Sid Meier's Pirates! :)