Re: Zlacze CPU FAN

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 03:18:26 MET

Adramelech <adresu@tu.nie.ma> wrote:

> W pc-coolerze mają takie.
> Jak jesteś z gdańska to tam w jednym ze sklepów mają jeszcze jedno na
> póle.

            Nie jestem, u mnie lokalnie nie widzialem w sklepach, a to jest taka
duperelka, ze kupowac wysylkowo nie ma sensu - juz lepiej samemu zrobic -
nie chce mi sie jednak przeokrutnie i za bardzo nie mam na to czasu :/

> Regulator obrotów spowalnie wszystkie 3 jak leci.

            To wiem, bo FanMate Zalmana itp. steruja nimi przez regulacje
napiecia w zakresie 5-11V. Chodzilo mi o to, czy spowalniaja po podpieciu
kilku wentylatorow do tego samego gniazda bez regulatora. Wydaje mi sie ze
nie, bo napiecie bedzie takie samo, a jak sie przesadzi z obciazeniem to
padnie linia zasilajaca na plycie.

> Zakombinuje sobie jednak przejściówkę z molexa. Tak na wszelki
> wypadek... Dzięki za uwagi!

            Moze Cie niepotrzebnie nastraszylem, ale ostroznosci nigdy za wiele.

BTW:
Nie z Toba jakis czas temu dyskutowalem o zatartym wentylatorze w zasilaczu
i braku negatywnych konsekwencji tego? Wlasnie wczoraj testowalem swoja
K6-2+ 550@133 bez wentylatora i bez wiatraka w zasilaczu. O ile o CPU sie
nie boje to o zasilacz juz tak - po zdjeciu obudowy zasilacza z gory i
bokow czuc od niego delikatne cieplo przy zamknietej obudowie komputera,
a nie chce jej zostawiac otwartej bo to nieestewtyczne i niebezpieczne przy
otwartym zasilaczu. W sumie to tam grzeje sie chyba tylko uzwojenie
transformatora i tranzystory mozcy czy jak to sie nazywa. Duze elektrolity
chyba nie, one powinny wytrzymywac 110 stopni a obudowa samego zasilacza
jest zdjeta. Z tego 200W zasilacza AT (slabszego nie mam pod reka) przez
sprzet pobierane jest ~25W - ktos moze testowal taki konfig przy dluzszej
pracy? Wrazenie jest swietne przy braku elementow ruchomych - prawdziwe 0dB
- nawet wlaczenie monitora powoduje bardzo wyraznie slyszalny szum trafo,
tylko nie wiem jak dlugo to moze tak podzialac, a szkoda mi byloby przede
wszystkim K6-2+ i sieciowek radiowych.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl