Re: 7600GS i 7600GT - która lepsza?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 19 Jan 2007 - 01:34:04 MET

PSYLO <psylo.wytnijto@o2.pl> wrote:

> Z jakiego powodu? Skąd te karty braliście?
> Osobiście się z żadnymi problemami jeszcze nie spotkałem (nie licząc
> tego że się potrafi nagrzewać jeśli w obudowie nie ma ruchu powietrza) i
> nawet sam u siebie w domu z niej korzystam - jestem bardzo zadowolony.

            Na pl.rec.gry.kopmuterowe.sprzet byl to czesto poruszany problem.
Po prostu to chlodzenie nie jest wystarczajace i karty sie przegrzewaly,
zwlaszcza 7600GS ktorej zabrano dodatkowe zeberka. Ta karta nie nadaje sie
do grania tylko do 2D (tylko po co 7600GS do 2D - do tego wystarczy
Matrox G450 za 10 zl albo grafika zintegrowana) a by na niej mozna bylo
grac trzeba jej zapewnic dodatkowe chlodzenie zewnetrzne (wentylator).
I jaki jest wtedy sens w pakowanie sie w pasywna grafike jesli trzeba dodac
do niej do grania chlodzenie aktywne, ktorym dodatkowo w latwy sposob nie
mozna zarzadzac przez sterowniki (obroty) jak wiatraczkiem wbudowanym w
GF7xx. Jak dla mnie same minusy tej karty, dodatkowo standardowe DDR2,
za to wielkie pudlo Gigabyte. Za podobna cene (370-380 zl) kupilem w
listopadzie 7600GS Palita (Sonic) z 256 MB GDDR3 1,2 spokojnie chodzacy
bez podnoszenia napiecia na 540MHz rdzen, 800(1600) pamiec, a jesli ktos
zmniejszy opornosc (czyt. zwiekszy vcore) zwylym olowkiem B to rdzen bez
wiekszych problemow idzie na 600+ MHz (mi to nie jest potrzebne).

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl