Re: Pytanie o Core2 Duo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Jan 2007 - 00:54:24 MET

"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:eomar3$ivs$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Co ma szyna adresowa do 'bitowosci' procesora? Mam ci ja w szuflandii
> np '51 która adresuje 16MB ramu zewnetrznego, ma szyne adresowa
> 24bitową. Czy to oznacza że ten procesor jest 24bitowy? Nie, to
> 8bitowiec.

Oczywiście, ale szyna adresowa to był tylko przykład, w tych procesorach
jest też trochę innych ograniczeń. Procesor 64-bitowy powinien mieć
wszystkie
wewnętrzne szyny danych 64-bitowe, na dziś ten warunek spełnia chyba
tylko Itanium 2, choć i tego nie jestem pewien. Dlatego też Intel nie
nazywa swojego C2D "64-bit processor", tylko "64-bit capable processor".
Innymi słowy, jest to "procesor pozwalający na uruchamianie 64-bitowych
aplikacji". A to troszkę taka różnica jak między Twoim 8-mio a
prawdziwym 24-bitowcem... :-)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/