Re: co jest z tymi chipami w drukarkach?

Autor: *KW* <kw_at_neostrada.pl>
Data: Wed 17 Jan 2007 - 21:38:40 MET

> Widzę, że jesteś oblatany w temacie, więc mam pytanie: po co producenci
> stosują takie praktyki? Czemu to ma służyć? Chodzi mi zarówno o kwestie
> techniczne jak i finansowe
>
> Tomaszek

Chodzi o jakość wydruku i długowieczność drukarki.

Niektóre podzespoły zużywają się szybciej (np. jakieś rolki,
guma się ściera, starzeje) a inne wolniej (obudowa, niektóre
wolno-pracujące tryby, podajniki).

Aby zapewnić nadal wysoką jakość wydruku
i dalszą bezawaryjność drukarki - producent
zaleca wymianę tych najbardziej zużytych podzespołów
po określonej ilości wydrukowanych stron.

Przykład:
Drukarka HP 4050dn ma swój "Maintenance Kit"
ustawiony na 200 tys. stron. Po wydruku tej ilości
stron, pojawia się komunikat na panelu LCD o konieczności
przeprowadzenia przeglądu serwisowego "Po 200 tys. stron".
Komunikat ten pojawia się cały czas, ale nie przeszkadza
w dalszej, typowej, pracy drukarki. Informuje on tylko
konserwatora drukarki, że 'w każdej chwili' może coś się dziać,
bo producent nie gwarantuje dalszej bezawaryjnej pracy
(przy wysokiej jakości wydruku) w takim stanie.
Poza tym zbyt mocno zużyte elementy wpływają na zużycie
innych, jeszcze całkiem dobrych części.

Maintenance Kit do tej drukarki kosztuje:
- ok. 1200 zł (drukarka HP 4050dn - ok. 4500 zł) - przeprowadzony przez
  autoryzowany serwis,
- ok. 350 zł - elementy zamówione w hurtowni. Dostarczona instrukcja
  w obrazkach, pozwala na samodzielne wykonanie przeglądu - przy odrobinie
  chęci i minimalnych zdolnościach manualnych.

Oczywiście, że ten, którego na to stać, nie bawi się w to
i kupuje następną drukarkę (nie licząc się z utrudnieniami
software'owymi dla administratora).

Pozdr.

--
[*KW* |P5WD2 Premium + P4 D 840 + 2x1GB GEIL 800]
[Sony E400|Radeon X800GTO +Avermedia AVerTV Box7]