Wydajnosc dyskow laptopowych

Autor: Tomek Banach <tbanan_at_beztego.poczta.onet.pl>
Data: Wed 17 Jan 2007 - 00:03:41 MET

Witam,

I za radami silentpcreview zaczalem rozwazac kupno dysku z laptopa tylko
takie pytanie czy te dyski sa znaczaco wolniejsze od zwyklych ? Nie
chodzi mi tutaj o suche dane a o to jak taki wolniejszy dysk wplynie mi na
prace komputera. W tej chwili mam IDE 80GiB 8mb WD i chyba poszedlby do
nowego systemu.

Konfuguracja:
Athlon64 3500
Asus M2N
2x512 667 kingston
poki co GF 7100 64mb

W tej chwili glowne zastosowanie to internet prace biurowe, prosta obrobka
zdjec filmu muzyka. Czyli do tych zastosowan sadze ze nie byloby problemu
i ew spadek wydajnosci bylby pomijalny

Ale za jakis czas bede chcial zmianic grafike na sensowniejsza dorzucic
drugi gigabajt ramu i pograc w jakas nowsza gre. I jak w tym punkcie
bedzie wypadal taki cichy laptopowy dysk ?

Ew wpadlem na pomysl aby system zainstalowac na lapopowym i jako drugi
dysk podlaczyc normlany skonfigurowany tak aby zatrzymywal sie przy braku
korzystania i na tym dysku trzymac gry / mp3 ( glosne rzeczy). Czyli w
czasie normlanej pracy glosniejszy dysk nie krecilby sie i bylo by cicho a
przy grach korzystalbym z szybszego dysku czy taki pomysl ma sens ?

W tym momencie troche zachaczylem o grupe systemowa ale mimo wszystko moze
nie nakrzyczycie ;)

--
Pozdrawiam Tomek