Re: Jak ustawić obroty wiatraka względem temperatury procesora AMD i INTEL

Autor: Tomek Banach <tbanan_at_beztego.poczta.onet.pl>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 23:21:18 MET

Marcin Narzynski wrote:

> Ale o to właśnie chodzi - co znaczy "nie za gorąco"? Czy 40 st to próg
> włączenia wiatraka na niskie obroty? A może 35 st? Czy max obroty
> przy 45, czy dopiero przy 60? Itd.

Jakie sa bezpieczne temperatury tego nie wiem ja starem sie byc maksymalna
na procesorze nie przekraczala 55. Ale zauwaz ze procesor to nie
wszystko - grzeje sie tez czipset i kondensatory w okolicach procesora.
Czyli np przy radiatorze szczelnym kanale albo braku ruchu powietrza
(tak mialem przy pasywnym ninja na celeronie 1.7) sam procesor bedize
chlodny ale reszta ukladow na plycie glownej juz bedzie troszke
przegrzana. Czyli warto tez paluchem (albo i termometrem jak masz)
sprawdzic i postarac sie aby reszcie nie bylo za goraco.

--
Pozdrawiam Tomek