Re: Tablet graficzny - do czego służy?

Autor: ARO <nie_at_dam.mejla>
Data: Wed 17 Jan 2007 - 00:01:54 MET

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał :

> Są tablety-ekrany. Ale nietanie zabawki...

Alez oczywiscie :) sa to tablety. Mi natomiast chodzi o pióro świetlne,
ktore to moze wspolpracowac ze zwyczajnym monitorem - CRT na przyklad.
Pamieta ktos z Was sowieckie konsole do gier podlaczane do TV? Tam byla gra
polegajaca na strzelaniu do celu. Do zestawu dolaczony byl "pistolet" z
fotoelementem, ktory dzialal analogicznie jak wspomniany przeze mnie light
pen, tyle ze na odleglosc dzieki wbudowanej optyce. Podobnie bylo w
przypadku pospolitego pegasusa, ktory miedzy gniazdami do podlaczenia padow
mial (15to pinowe) gniazdo do pistoletu/ligthpena. Odczytanie wskazywanego
punktu na ekranie przez light pen'a polegalo na odpowiednim
zsynchronizowaniu sie z plamką kineskopu - wszystko to kwestia
oprogramowania, bo samo urzadzenie w budowie jest proste jak przyslowiowy
cep.

pozdro

--
ARO