Re: podłączenie drugiego dysku twardego

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 17 Jan 2007 - 03:35:57 MET

atupaj <atupajWYTNIJTO@gazeta.pl> wrote:

> Okno wyboru było z 2,5" - tylko w laptopie miałam dwa systemy.
> Jesli ze stancionarnego

            Tfu, mialo yc "z 2,5", ale widze ze problem juz rozwiazany.

> laptopa :-) Rozumiem, że będzie problem z podłączeniem drugiego dysku
> 3,5" do tego komputera stacjonarnego? Są dwa napędy optyczne, więc
> wszystkie porty (o ile dobrze sie wyrażam, bo laikiem jestem) w płycie
> głównej są zajęte. Pytam, bo chceliśmy wrzucić jeszcze jednego
> twardziela do tego komputera, nie wyrzucając

            Standardowo podlaczysz tylko 4 urzadzenia PATA jesli masz 2 kanaly
na plycie - czyli mozesz podlaczyc 2 tasmy 40pinowe + 34pinowa od flopa.
(na nowych plytach juz tylko 2 albo u Intela zadnego), no chyba ze bedziesz
posilkowal sie kontrolerem na PCI 2.x - do niego najlepiej podpinac HDD a
nie napedy optyczne, ale tu znowu jest problem - nowe plyty maja po 2-3
PCI 2.3 i czesto juz zajete, a kontrolerow PATA PCI-E jak nalekarstwo,
a jesli nawet sa to koszmarnie drogie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl