znawcy poradźcie (płyta, proc, pamieć, grafika) 1600zł

Autor: amikruta <gaz69_at_gazeta.pl>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 10:20:18 MET

Witam. Niedawno pytałem, ale widocznie niezbyt składnie, bo nikt mi nie
pomógł. No to się poprawiam.
Chcę zmodernizować kompa kupując następujące rzeczy:

- płyta główna
- procek + cooler
- pamieć (co najmniej 1GB)
- grafika

Chcę na to wydać do 1600 zł i mam kilka pytań z tym związanych:

1) czy socket AM2 czy s939 (co wyjdzie taniej a jednoczeście będzie
porównywalnie
szybkie, pomijam całkowicie "nierozwojowość" s939, nie zależy mi na tym,
komp ma działać w danej konfiguracji do swojej śmierci naturalnej lub
sztucznej)

2) jaką płytę polecilibyście, bez zintegrowanej grafiki, bez nastawienia na
OverClocking, ale ważne, żeby była dobrej jakości (trwała i stabilna). I
cicha, także coolery nie wchodza w grę. Oczywiście z PCI-E, bo kartę
graficzną
również kupuję nową.

3) czy lepiej kupić szybszą pamięć, czy więcej pamięci? Na ile zauważalna
jest różnica pomiędzy np.400, 667 a 800 MHz? Czy w tym budżecie dam radę
kupić 2GB? (Byłoby miło). Czy od tanich marek trzymać się z daleka (np.
Goodram), czy to wszystko jeden wuj i przepłaca sie za markę(Kingston itp)?
I czy rzeczywiście lepiej kupić np. 2x512MB zamiast 1x1GB ?

4) Procesor - jak sądzą ma średnie znaczenie jego prędkość, zakładam kupno
Athlona 64 3000, 3200 lub 3500. Czy kupować BOX-a, czy może warto nabyć
jakiś markowy wiatraczek?

6) Grafika ma służyc do okazjonmalnego grania, więc nie musi być hi-endowa,
powiedzmy max do 300-400zł. Czy są w ogóle jakieś sensowne karty z pasywnym
chłodzeniem? Ktróra będzie najbardziej ECONO?

7) Mam dyski twarde i nie potrzebuję więcej przestrzeni, niemniej może
zmiana na SATA byłaby mocno wskazana?

Kwota 1600zł jest umowna, jeśli trzebabyłoby mogę rozszerzyć budżet, z tym,
że jeśli nie widać różnicy - po co przpłacać?
Przenaczenie kompa - komp domowy (internet, multimedia) oraz amatorskie
dłubanie (programowanie, grafika 3D i inne zabawy)
W grach mogę się ograniczyć do produkcji sprzed 2-3 lat i starszych.

Liczę na Waszą pomoc.

--
pozdrawiam