Re: Driveragent - czy wierzyć

Autor: Marcin <lelec_at_op.pl>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 09:49:39 MET

Użytkownik "Janusz" <j709@stawki.sm.pl> napisał w wiadomości news:eogf90$8d5$1@news.supermedia.pl...
> Na stronie http://driveragent.com jest sprawdzacz sterowników, który
> wskazuje jakie zainstalowane w łączącym się kompie wymagają aktualizacji. I
> oczywiście proponuje sciąganie - ale za $$$ a nie za friko.
>
> 1. Czy można mu wierzyć? Jeśli tak, to czy nie trzeba szukać sterowników
> wprost u producentów ?

To chyba jakiś wirus? Skąd to złapałeś?
Poczytaj o tym - dowiesz się jak to wyleczyć i wywalić z kompa.

PS:
Sprawny komputer to taki, który ma minimum sterowników, stabilne ich wersje, bez bajerów i milionów opcji, wyłączone wszystkie zbędne rezydenty,
zero rezydentnych antywirusów (no ostatecznie jakiś jeden, ale tylko jeśli czujesz się lamą), firewall na poziomie sprzętowym w ruterze też wystarczy. Zero Nortonów, Zonów... itp, Czysty autostart, zero dodatków do przeglądarek internetowych (search barów, google czy yahoo barów),
Obok zegara na twoim pasku zadań możesz mieć co najwyżej ikonkę głośniczka, NIC INNEGO! Zero kaaz, osłów i akceleratorów.
Wszelkie przyspieszacze ramu, ulepszacze dysków, programy chłodzące cpu ... to chłam, nigdy tego nie instaluj. Wyłącz też zbędne usługi systemowe, ale tylko te, co do których masz pewność, że nie są potrzebne.

Jedyny program antywirusowy godny polecenia to HIJACKTHIS. Czasem trzeba użyć innego narzędzia, ale nigdy w trybie rezydentnym.
Warto mieć zainstalowaną drugą przeglądarkę internetową w wersji podstawowej, oprócz IE.

Przed zainstalowaniem jakiegokolwiek programu z internetu czy z płytyt z jakiejś gazety typu PC-world-pierdu-chip, przeczytaj opinie ludzi o nim.
Cztery razy się zastanów, PO CO CI TEN PROGRAM? Instalując upgrade biosu czy też innego oprogramowania zapytaj sam siebie: czy bierząca wersja działa nieprawidłowo? Czy instnieje realne zagrożenie bezpieczeństwa twoich danych wymagające upgrade?

Wszelkie programy typu driveragent traktuj jak WIRUSY i TROJANY, które chcą podebrać ci kasę z konta,
Każdy producent sprzętu udostępnia na swojej stronie za darmo wszystkie sterowniki (w ogromnej większości przypadków).

Jeśli zastosujesz się do ww rad, to możesz olać wszystkie poradniki tunningu wydajności PC -
twój komputer będzie zawsze szybki, bezpieczny i stabilny, a błędy i wirusy będą cię omijać szerokim łukiem.

Serdeczne pozdrowienia
Marcin