Re: Trwałość danych na HDD

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 08:03:19 MET

Atlantis wrote:
> lub xVid. Co jak co, ale nie sądzę, żeby aż tak pięknie było na świecie
> za 20 lat, żeby ubogiego "proletariusza" stać było na LCD 40 z jego
> wypłaty'. :) Zresztą... HD DVD/BD to już taka jakość, że nie wyobrażam

20 lat? Już teraz nie trzeba być bogatym, aby sprawić sobie LCD powyżej
30" w 10 ratach po 0% [*]

> sobie co mogłoby być dalej. Nie widzę dalszego sensu zwiększania
> rozdzielczości - po co komuś w domu materiał w jakości do wyświetlania
> na ogromnym telebimie? ;) Dalej będzie to mogło iść co najwyżej w

Przecież już pod koniec zeszłego roku pojawiły się przebąkiwania o 4000p
  (a tyle mniej więcej można wyciągnąć z taśm filmowych). A sens? 8-9
lat temu (tak mi się kojarzy, nie pamiętam dokładnie), DivX był szokiem
jakościowym, jeśli chodzi o domowe pecety. Dziś DVD a 720p to jak VHS a
DVD, z 4000p vs. 1080p pewnie będzie tak samo.

> Oczywiście mówię o filmach, muzyce i zdjęciach. Bo kto wie co przemysł
> rozrywkowy nam jeszcze zafunduje? Rozwój rzeczywistości wirtualnej?

Sądzę, że to będzie jednak problematyczne, przynajmniej w najbliższej
przyszłości.

> Holografia? ;)

Żeby nie było całkiem OT, to napiszę, że nośniki holograficzne
zapowiadają się miło :)

t.

[*] tak, wiem.