Re: Dysk twardy 250 czy 320GB?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 10:26:03 MET

PaRaGaS <look@my.sig> wrote:

> Z czysto ekonomicznego punktu widzenia bardziej opłaca się 320GB.

            A ktorych konkretnie? Bo ostatnio przez plyte glowna i brak
dodatkowego interfejsu PATA przymuszony do zmiany dysku na SATA2
i wyszlo mi, ze najbardziej jednak oplaca sie 250 GB w wykonaniu
samsunga - SP2504C za ~260 zl. 320 byly juz znacznie drozsze,
a 200 praktycznie w tej samej cenie wiec szkoda mi bylo tych 50 GB
za friko, mimo ze potrzeba mi na dzis ~1/4-1/3 jego pojemnosci, ale
doswiadczenie uczy, ze dowolny dysk z czasem staje sie za maly.

> Jednak jak jest z niezawodnością takich dysków?
> Słyszałem opinie, że jest to format przejściowy między 250 a 400GB,
> niejako testujący możliwość dalszego upchnięcia danych, i z tego tytułu
> należy spodziewać się ewentualnych problemów.

            Eee tam, tak mozna mowic o kazdym dysku o coraz wiekszej
gestosci zapisu. Sprawdz co najwyzej jakie ta 320 ma talerze - 250
maja typowo dwa 120GB. A co do 320 - te dyski sa za krotko na rynku, by
mozna bylo cos konkretnego mowic o ich niezawodnosci w dluzszej
perspektywie, bo to ze dany egzemplarza jest padniety to pech - w koncu
to dosc skomplikowane i wrazliwe urzadzenie mechaniczne, a sam wiesz jak
kurierzy i sprzedawcy obchodza sie z dyskami OEM. Z tego wlasnie wzgledu
dziwi mnie ze Seagate zrezygnowalo z tak taniego i dobrego zabezpieczenia
jak plastikowy pojemnik SeaSield kosztujacy grosze, mimo ze to ten
producent byl prekursorem. W tej chwili chyba stosuje go powszechnie tylko
Samsung - w polaczeniu z takim detalem jak gumowe malutkie "lapki" by
zminimalizowac wstrzasy u uzytkownikow-brutali testujacych dtsk na stole
itp. widac ze ten producent dba o szczegoly i to mi sie podoba. To m.in
przesadzilo ze wzialem kolejnego samsunga SP2504C po bardzo poytywnym
wrazeniu po SP1213N.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl