Re: Irda w drukarce HP 2100?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Tue 16 Jan 2007 - 00:07:00 MET

"Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał:

> Do czego służy wbudowana w nią irda?

Do komunikacji z PC. W praktyce zastępuje kabel równoległy.

> Jak się jej używa?

To zależy od sposobu obsługi IrDA przez PC i systemu operacyjnego.
Przykładowo pod Win98 IrDA wisząca na COM1, cytuję: "Dostarcza pomoc dla
aplikacji COM4 oraz LPT3". Tłumacząc z windzianego na polski, oznacza to że
w sterowniku drukarki musisz ustawić wydruk do portu LPT3 i dobrze
wycelować, co zostanie nagrodzone zapaleniem zielonej LED w okienku
odbiornika podczerwieni w drukarce. Dla odmiany pod XP sterownik wbudowanej
w laptopa IrDA tworzy port IR i tamże należy skierować wydruk.

> Kiedy próbuję przesłać plik np ze zdjęciem z telefonu to zapala się żółta
dioda ale nic
> się nie dzieje.

A co niby miałoby się dziać? Drukarka nie rozumie o to JPEG czy GIF, należy
do niej gadać w PCL-u, którą to translację zapewnia sterownik drukarki w
systemie. W zwykłej komórce takowego na pewno nie ma ;-)

--
JoteR
"Ja tu mam etat inkwizytora." (APW na pl.comp.os.ms-windows.win9x)