podłączenie drugiego dysku twardego

Autor: atupaj <atupajWYTNIJTO_at_gazeta.pl>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 20:59:51 MET

Witam,

próbujemy odzyskać dane z dysku twardego uszkodzonego laptopa, poprzez
przejściówkę 2,5>3,5'' podłączyliśmy go do naszego stacjonarnego komputera
(na tej samej taśmie, co stacjonarny dysk 3,5'') - i z notebookowego dysku
nie chce startować systemu (ani WIndowsa ani Linuxa), a stacjonarnego dysku
twardego komputer nie wykrywa (żeby ewentualnie skopiować pliki przez
windowsa zestartowanym na stacjonarnym). Zaglądałam do BIOSu - informuje mnie
przy włączonym dysku twardym laptopa, że ten drugi (ustawiający się
automatycznie jako Slave, jakby na taśmie tego nie przypiąc) jest "not
installed". Po odłączeniu notebookowego dysku nie ma problemów z wykryciem
tego drugiego. Mam w związku z tym dwa pytania:

1. Czy fakt, że z notebooka nie chce odpalać systemu może świadczyć o tym, że
dostęp do tego dysku jest w jakiś sposób chronionym? Nie pamiętam neistety
kodu błędu, ale na pewno nie może załadować jakiegoś pliku systemowego;
natomiast pokazuje mi się okno wyboru między systemami;

2. Co mam zrobić (ustawienia w BIOSie?), żeby wykrywało mi dwa dyski i
ładowało system z wybranego ustawionego w BIOSie jako pierwszy?

Dziękuję z góry za odpowiedzi
Anka