Re: Trwałość danych na HDD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Jan 2007 - 17:29:36 MET

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Moim zdaniem warto mieć co najmniej dwie kopie wszystkiego.
> Raz na jakiś czas porównuję to, co mam i wychodzi mi na to,
> że kilka plików na rok ulega popsuciu, ale psuje się nie to,
> co nie jest używane, ale to, co jest używane. :) Zapis na
> dysku którego nie używam, zdaje się być pewniejszy.

Pliki naprawcze też dodają pewności. ;)
A co do psucia się to jednak fakt - płyta spokojnie leżąca w szafie w
pudełku, z dala od wilgoci, UV itp. ma dużo lepsze warunki niż ta, która
kilka razy na dzień lub chociażby tydzień przechodzi przez spocone ręce,
wystawiona jest na działanie słońca, wyginana przy niewprawnym
wyjmowaniu z pudełka, rysowana itp. ;)

Dlatego dane z których często korzystamy dobrze mieć na dysku lub na
dwóch płytach - do archiwizacji i korzystania. Oczywiście, jeśli mowa o
ważnych danych. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/