Nowy komp z C2D i szybki dysk

Autor: Mariusz <mk_NOSPAM_at_popnet.pl>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 21:09:56 MET

W związku z mocną modernizacją kompa chciałbym zaopatrzyć się w jakiś szybki
dysk twardy.
Widziałem w ofertach sklepów nowe dyski Seagate dedykowane do RAID i pracy
24h, o oznaczeniu ES.
Proszę powiedzcie mi jak te dyski pracują w waszych komputerach?
Interesuje mnie:
1. Głośność pracy silnika
2. Głośność pracy głowic
3. Temperatura pracy
4. Szybkość transferu (HD Tach)

Zamierz wypróbować konfigurację dwudyskową w trybie wydajności, o ile wtedy
wzrosną szybkości pracy tego dysku?
Jak jest w ogóle ze stabilnością systemów RAID budowanych na kontrolerach
wsadzonych w płytę (np. Asus P5B Dlx)

W tej chwili użytkuję dyski Hitachi z nowej serii i im trudno cokolwiek
zarzucić (szybkie, ciche i chłodne)
Miałem kiedyś (aż 3 dni) Seagata chyba serii .7 na sata i chodził jak
traktor gdy tylko coś odczytywał lub zapisywał. Zwykłe zostawienie windowsa
z jego "cykaniem" dysku było nie do zniesienia (mam dość cichy komp).

Dzięki za info na temat tych ESów - czy w ogóle się nimi interesować - bo to
w końcu nowość.

--
Mariusz