Re: Kesz w dyskach - jak dziala ?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 17:27:16 MET

Radosław Sokół wrote:

> I dlatego przyszłością -- najpierw w komputerach przenośnych,
> a później pewnie i w desktopach -- będą dyski flash. Zero mecha-
> niki, zero hałasu, stały niski pobór mocy w niewielkim stopniu
> zależny od aktywności i zanikający wraz z aktywnością natychmiast.
>
> Klasyczne dyski magnetyczne, z racji pojemności, zostaną w
> serwerach, macierzach i komputerach użytkowników potrzebujących
> setek gigabajtów i dziesiątków terabajtów. Przynajmniej do czasu
> opanowania technologii flash o odpowiedniej pojemności (lub cze-
> goś jeszcze lepszego :) ).

Poki co czekają nas hybrydy (koszt szybkich flashy) - tradycyjny HDD +
duuuzy cache z flash'a.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive

Na rynku pojawić się mają w pierwszym kwartale tego roku (Samsung +
Seagate). Przypuszczalnie związane jest to z tym, iż w jakimś zakresie
(nie wnikałem w szczegóły) wykorzystanie pełni ich możliwości zapewniać
będze Windows Vista.

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/