Re: TV Out z GF2MX 200

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 13:19:07 MET

Dnia 14.1.2007, Atlantis napisał(a):

> Mam tą kartę już od lat, komputer zmieniłem, karta została i na razie
> chyba już tak zostanie, bo nie mam już nawet czasu na granie, a do tego
> do czego jej używam nadaje się znakomicie. :) Jednak zastanawia mnie
> inna kwestia - karta ma wyjście TV (S-Video) z którego nigdy nie
> korzystałem, ale może przydałoby się coś z tym zrobić. Nasłuchałem się
> różnych plotek, że sprzęt nvidii z tego okresu nie daje dobrej jakości,
> że np. obraz nie będzie zajmował całego ekranu TV, tylko zrobi "okienko"
> z środku z czarnymi pasami dookoła itp. Ile jest w tym prawdy?

Co do 'overscan' to nie pamiętam teraz czy dało się ustawić w ustawieniach
samego sterownika, ale możliwe, że tak. Polecam użycie TVTool, który
świetnie radzi sobie z wyświetlaniem i ma sporo opcji, niestety nie jest
darmowy, wersja niezarejestrowana ma AFAIR ograniczenie działania do 10
albo 15 minut.

> Znajomi mają podpięte komputery do TV i efekt powalający, z tym, że oni
> dysponują jednak nowszymi kartami ATI. Czy mogę liczyć na dobre efekty
> na moim archaicznym sprzęcie?

Na zadowalające tak. ;D
IMO faktycznie ATI ma lepszą jakość na TV-out, nawet te najsłabsze jak
R7xxx.

> Aha, TV oczywiście bez s-video a więc jedynym wyjściem jest przejściówka
> na EURO lub chinch. Ktoś z was może próbował z podpinaniem telewizora do
> tej karty?

O wiele lepszą jakość uzyskasz jeśli Twój TV "trawi" sygnał S-Video,
niekoniecznie musi mieć takie gniazdko, może łapać przez SCART (sprawdź w
instrukcji). Po chinch (CVBS) obraz IMHO jest do d. bez względu na kartę.

BTW. W przypadku GF2 układ odpowiedzialny za TV-out nie był jeszcze
zintegrowany z GPU i nVidia stosowała 2 różne - ChronTel i Conexant.
Któryś z nich dawał lepszy efekt, ale nie pamiętam który.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/       http://www.paskudek.pl/