Re: Szukam monitor LCD...

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 12:34:05 MET

> zmniejszasz gamme w sterownikach na 0.7 i juz nie widac słupków 1-4 :)

Nie zawsze sterowniki to umozliwiają i nie zawsze dla overlay-a.

> miałem kiedys badziewiaty LCD taki hipermarketowy na ktorym fabrycznie nie
> było widac dolnych odcieni:) nie wiem dlaczego wolisz aby w ciemnych
> scenach były czarne plamy zamiast jakiegos obrazu..

Nie chodzi tylko o to co wolę (choć w nocnych scenach powinno
być ciemno, a nie migoczące "kwadraty" kompresji w zielono-zgniłych
barwach w tle, nawet w DVD, nie mowiac o Divx).

Chodzi o to, ze przez lata obowiazywaly pewne normy, standardowe
ustawienia jasnosci, wazne glownie do obrobki zdjec, a teraz wyglada
na to, ze wiekszosc (wszystkie?) moniory LCD nie pozwalają sie
tak ustawic, wiec pytam o co chodzi? Czy jest az tak zle, czy tez
normy sie zmienily?

Jest to wazne, bo za czasow CRT wiele ludzi miala minitory ustawione
nieco (albo znacznie) ciemniej niz standard, a teraz mają duz jasniej
niz standard. Bardzo zmienia to wyglad chocby zdjec wczesniej
starannie przygotowanych na strony WWW.
Jak dla mnie jest to powazny problem, az sie dziwie, ze nikt o tym nie mowi.

latet