Re: Szukam monitor LCD...

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 01:48:35 MET

Czy sa jakies niedrogie monitory LCD,
ktore mozna tak ustawic, ze nie rozjasniaja tak bardzo
tego co powinno byc bliskie czerni? Jest to bardzo
nieprzyjemne, bo wszelkie niedoskonalosci skompresowanego
obrazu (np. Divx) widac jak na dloni. Na zadnym CRT tego tak
nie widac.
I nie chodzi mi o czerń czerni, bo czerń jest czarna aż miło,
tylko o to co jest ciut ciut jasniejsze od czerni i na CRT
praktycznie tego nie widać, a na LCD jest bardzo bardzo
rozjaśnione i swietnie widoczne.

Nie mam wielkiego doswiadczenia z LCD, ale pare monitorów
juz widzailem i za żadne skarby nie dawały się na tyle
wyregulować, aby - zgodnie z instrukcją tutaj:
http://i11.tinypic.com/47k1cud.jpg
słupki od 1% do 3% zniknęły w czerni.
A jak Wasze LCD to widzą?
Czy ktoś ma LCD, na którym słupki 1%-3% giną w czerni?

A moze w epoce LCD te stare normy się zmieniły?

P.S.
Na moim Philipsie 109P (CRT) muszę jasnosc ustawić na 100%,
aby ledwie ledwie widzieć słupek 4%. Jak tak normalnie pracuję
tekstowo na 30% jasnosci to wszystki te słupki 1%-9% mam kompletnie
czarne i niewidoczne :-(

Dzieki,

latet