Re: Scythe Ninja i rozpacz

Autor: 666 <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 12 Jan 2007 - 14:21:49 MET

Użytkownik "Dominika Solarz" <dominikasolarz@gmail.com> napisał w wiadomości
news:pan.2007.01.12.09.54.01.329251@gmail.com...
> Poszukałam trochę o nim, wydaje się być całkiem sensownym
> rozwiązaniem w mojej sytuacji - mały, cichy, tani.

Ja sie do niego przymierzam, ale kupie dopiero za 1-2 tygodnie,
ewentualnie zerotherm cf-900 (ale to chyba tylko do podstawki 775)

> Pasywne trudno będzie upchnąć w tej obudowie.

Jesli jest wywiew z tylu, to da rade.

> Też wygląda ok, ale i tak muszę dokupic wentylator.

Niekoniecznie, jesli jest wywiew z tylu, mozna zrobic jakis tunel, nawet
z papieru albo plastiku (nie musi byc jakos super wykonany, wystarczy
ze skieruje strumien powietrza), tak, zeby wyciag byl przez gore xp-120
za obudowe (w tyl). Takie rozwiazanie widzialem na www.silentpcreview
jakis rok temu i dzialalo dla procesora okolo 3GHz.
XP-120 jest na poziomie SI-128 (nieco ciensze heatpipe'y i inne rozlozenie
konstrukcji dla wiekszej kompatybilnosci), ale rok temu kosztowal tez
200zl, wiec teraz jest dobra okazja.

> Podsumowując , dochodze do wniosku , że zależy mi na ciszy,, nie muszę
> chłodzić pasywnie, chyba lepiej w mojej obudowowej sytuacji dołożyc i
> kupic jakiś bardzo cichy wentylator.

Zacznij od znalezienia zrodla halasu, bardzo duzo pomoze proste
zamontowanie obecnych wentylatorow na gumowych kolkach (dostepne
praktycznie wszedzie np. w www.angela.pl ew. mozna sobie samemu zrobic)
Trzeba tylko zwrocic uwage czy wentylator ma "zabudowane" miejsca na
mocowanie, czy nie (a nawet wtedy mozna go po prostu przykleic do gumy).
Przy tanszych obudowach najwiecej da wlasnie odizolowanie drgan obecnych
wiatrakow.
Do procesora bral bym sie na koncu, bo np. moze sie okazac, ze wybrany
wentylator na cpu blokuje mozliwosc mocowania wywiewu na gumce. Takze
poprawienie wywiewu, moze spowodowac, ze wiatrak cpu zwolni, bo zazwyczaj
jest regulowany temperatura.
Ostatnia rzecza ktora moze pomoc to wyciecie grilow - ktore w tanich
obudowach blokuja 50% przeplywu powietrza. Bezpiecznie mozna wyciac
przedni (i tak jest blokowany przed dostepem przodem obudowy), tylny
jesli nie mamy zwierzat/dzieci/komputer jest zabudowany i oczywiscie
mozna wyjac grill z zasilacza (z strony "wciagania", z tylu nie polecam,
za duze ryzyko wsadzenia potem lap), jesli mamy pewnosc ze nie wpadna
do srodka zadne kabelki i go nie zablokuja.