Komputer do 1000zł. Proszę o pomoc.

Autor: penguin <_at_>
Data: Fri 12 Jan 2007 - 13:07:40 MET

Witam.

Nosze sie z zamiarem kupna troche nowszych czesci komputera. Moje
potrzeby nie sa wygorowane. gier prawie na dysku nie mam, sporadycznie
wlacze jakas fife, quake3 i tyle. glownie programuje.
jednak starosc mojej maszyny (celek 1,1ghz, 512sdram, gf4 440mx 64mb) da
sie juz powoli odczuc. pomyslalem, coby warto sprzet wymienic.

jak wspomnialem nie mam ani wysokich potrzeb, ani tez duzo pieniedzy na
ow cel wyznaczony. mam w planach laptopa, wiec na modernizacje
stacjonarnego nei chce wydawac kroci. komputer ma sluzyc jako terminal
do itnernetu i programow naukowych i programistycznych (linux/windows),
oraz coponiektorych "nowszych" gier.

odrazu jednak zaznaczam, ze nie przeszkadza mi w zupelnosci jesli
pojdzie na min detalach i min rozdzielczosci. jesli juz w cos gram to
dla zabawy a nie dla fajerwerkow.

kwota ktora jestem w stanie zadysponowac zamyka sie w przedziale 1000zl.
co za tyle forsy moge sobie sprawic? ano myslalem nad takim kompletem:

PROCESOR 250zł: Intel Pentium IV 2.8 GHz\512\533 s478
PŁYTA GŁOWNA 160zł: GigaByte GA-8SGXP,SIS 648FX/964,Prescott,Celeron
D,FSB 400/533/800 MHz,AGPx8,ATA133,SATA,8xUSB 2.0,K.muzyki,sieciowa,ATX
PAMIĘĆ 160zł: DDR 512 MB\400 MHz
KARTA GRAFIKI 212zł: ATI RADEON SAPPHIRE 9600XT 256MB/128b AGP

Do tego jakis uzywany dysk ok 40gb na drugi system = 100zł
Oczywiscie nowa obudowa i zasilacz = 130zł

i juz zamyka sie kolo wlasnie jako 1000zl. reszte komponentow (dvdrw,
dvd, sounblastera) przenosze ze starego blaszaka.

teraz pytanie do znawcow: czy taki zestaw to jest MAX co mozna wycisnac
za taka kwota? slyszalem ze pentium4 nie sa "fajne"- moze wiec lepiej
athlona? jesli tak- to jakiego. co z chlodzeniem?

precyzyjniejsze pytanie: za cene ok 800zł potrzebuje: płyty, procesora,
pamięci i karty graficznej. jaki wybor bedzie najlepszy?

prosze, zajrzyjcie na http://www.komis-pc.pl/, bo tam zamierzam sie
miedzy innymi zaopatrzyc.

wielkie dzieki za wszelka rade i odpowiedzi.