Re: core2duo - wybor plyty nadal ograniczony ?

Autor: Onufry Zagłoba <zagloba_at_maupa@os.pl>
Data: Wed 10 Jan 2007 - 15:02:41 MET

"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:eo2qlv$93a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No ja testowalem (aczkolwiek na a64) i "uzytkowe" testy (typu kompresja
> divx, czas routowania duzej PCB bo to mnie interesuje najbardziej)
> wychodzily lepiej o 5-7% na pamieci 533 cl4 nicz na 667 cl5, a
> praktycznie identycznie dobrze gdy 667 skrecilem na 533 i wymusilem cl4.
> Tylko po co wtedy przeplacac ;). Przy takim samym CL (5.0 z
> koniecznosci) zmiana z 533 na 667 dawala niecaly 1% przyrostu
> wydajnosci, w zasadzie w granicy bledu pomiarowego.
> Ale moze w intelu jest odwrotnie?

Nie powiem ci tak dokładnie jak ty mi, ale jedno wiem, choć ta wiedza
bardziej z czytania niż doświadczenia wynika, ale przy C2D liczy się jak
bardzo przy pomocy tej pamięci ( a w zasadzie przy nie przeszkadzaniu przez
nią) podkrecisz proca. I choć są ustawiane rózne ratio pamieci do szyny
proca to jednak zawsze może nie udać się wstrzelić przy niskim maksymalnym
taktowaniu ramu.

--
Pozdrawiam Waszmości
Onufry Zagłoba